Design-web.nl forum

Lessen, tutorials en scripts in html, css, javascript, php en mysql.  

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Fancybox-probleem in IE7
PostPosted: Fri Apr 30, 2010 11:26 am 
Newbe

Ik ben bezig met een website waarin ik gebruik wil maken van Fancybox voor het weergeven van foto's. In de meeste browsers werkt het allemaal prima (IE8, Mozilla, Opera en Chrome), maar in IE7 loop ik tegen een paar gekke problemen aan, namelijk:

1. De thumbs worden d.m.v. de css nog een beetje verkleind tot 85%, echter in het [url="http://www.kvwmaasbree.nl/testomgeving/fancyboxie7.jpg"]voorbeeld[/url] zie je dat de eerste twee afbeeldingen wel degelijk verkleind worden, maar de volgende twee in de rij worden overduidelijk groter.

Dit staat er in mijn css:
.kpk {
heigth: 85%;
width: 85%;
}

Het is de class die direct aan de foto gekoppeld is. (En ook daadwerkelijk aan alle vier de foto's in de rij is toegevoegd). Het probleem zou op te lossen zijn door vaste afmetingen in te stellen. Maar het blijft toch raar dat de eerste twee foto's in de rij een andere afmeting hebben dan de twee daaropvolgende.

2. Mijn tweede, meest voorname, probleem is dat fancybox niet werkt in IE7, maar ik heb geen idee wat daarvan de oorzaak is. Wanneer er op de afbeelding geklikt wordt, opent de grote foto in een nieuwe pagina, i.p.v. dat die geopend wordt met het Fancybox-effect. Heeft iemand van jullie dit probleem ook al eens ervaren of weet iemand een oplossing om Fancybox ook in IE7 werkend te krijgen?

[url="http://www.kvwmaasbree.nl/testomgeving/test/koppies.html"]Hier[/url] staat de testpagina.

Tenx!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC + 1 hour